SEO

Er dit website optimeret til søgemaskiner?

Søgemaskineoptimering også kaldet SEO “Search Engine Optimization” er en vigtig del, for at trække opmærksomhed på dit website. Et godt SEO arbejde kan kan fremme dit websites placering i diverse søgemaskiner. Google er den mest brugte søgemaskine, så derfor er det en fordel, hvis der optimeres efter Googles nye søgealgoritme.
Google’s søgealgoritme ændres med tiden og er blevet meget mere intelligent, det er også blevet blevet mere svær at “snyde” sig til en god placering i søgeresultaterne og hvis det bliver opdaget, kan du være uheldig, at blive suspenderet og det vil kræve meget arbejde og tid, at rette op på igen.
Det kræver et stort arbejde at lave søgemaskineoptimering. Den kan deles op i flere kategorier, jeg plejer at dele opgaven op i; on-site, off-site og teknisk SEO.

Google har udrullet en ny algoritme kaldet “MUM” (Multitask Unified Model). Den nye intelligente og revolutionerende udgave, vil give søgeren flere detaljer og mere kontekst. Den udmærker sig også ved, bedre at kunne forstå, hvad det egentlig er, brugerne eftersøger, og guide dem til en løsning og kan beskrives som både flersproget og multimodal. Det løser den bl.a. ved at se kontekst på tværs af sprog, flere medier og derved indhente det, den tror er dine interesser og mål med søgningen. Kort fortalt skulle den give mere værdi til den enkelte søger, og knap så mange “forkerte” eller misforståede” søgeresultater.

I takt med at Google Ads (betalte annoncer) det sidste halve år er steget ret markant, vil det være en stor fordel, at kunne trække flere kunder ind i “butikken” uden det koster dig en formue. Dit budget for at få en kunde til kurven, kan du reducere ved at lave god søgemaskineoptimering. 

Mange nye virksomheder starter ud som det første, at oprette betalte annoncer og derefter rette blikket mod sociale medier, for at komme hurtigt ud til forbrugeren. Det er også vigtigt at være til syne de steder, hvor dine kunder er.
Men tag ikke fejl af den betydning søgemaskineoptimering har, og ikke mindst i fælles front med de øvrige digitale medier, det hele skal helst spille sammen.

Jeg er opdateret i den nyeste algoritme (så godt som man nu kan*), og sørger for der er samspil med de øvrige digitale platforme og hjemmesiden. Jeg skriver søgemaskineoptimeret content til sider og produkter, laver analyser, så der kan arbejdes ud fra mål og der kan indhentes brugbare resultater.

* Google er altid hemmelighedsfuld, når der udrulles ny algoritme, det er ikke alt der bliver offentliggjort.