Google Ads er annoncer, der ses i toppen af søgeresultat listen som fremkommer, når du søger på google. Der er mulighed for at lave flere typer af annoncer i Google Ads.
For adgang til oprettelse af annoncer, skal du have en Google konto og her opretter du dine annoncer i Google Ads. For hver annonce vælges nogle søgeord, der kan lede andre hen til din annonce, når der bliver søgt på disse ordene.
Her kommer der også ændringer. Google lancerer ( juni 2022) en ny type annonceringer kaldet Responsive Ads. Du kan stadig bruge dine “gamle” annoncer, så lad dem endelig stå indtil videre. De gamle shopping annoncer udgår, og bliver helt overtaget af Smart kampagnerne.
Bagsiden af den nye udrulning bliver, at du i mindre grad for styring over dine kampagner/annoncer og de målinger, du plejer at styre efter, da de er reduceret, pga den stigende udfordring og hensyn til GDPR. Fordelen bliver, at Google bliver bedre til at målrette annoncerne. Udfordringerne med at give slip på kontrollen bliver, hvordan vi så kan få indflydelse på den nye form for annoncer, og hvordan vi fremover forholder os til de begrænsede data, der vil blive tilgængelige.
Performance Max-kampagner (Pmax)
Endnu et nyt tiltag bliver udrullet. Performance max bruger en blanding af læring og automatisering til at hjælpe med, at nå dine konverteringsmål for dine kampagner. Pmax er en automatiseret kampagnetype, der ligner Smart-kampagnerne og bruger automatiseret annonceoprettelse, for at give de bedste muligheder, til at fange de kunder der leder efter specifikke mål. Den endelige udrulning bliver mellem juli-september 2022.
Det er helt nyt, så har du lyst til at læse lidt mere om Performance max, synes jeg Wemarket, har en god beskrivelse du kan dykke ned i. Vi bør snart forholde os til den kendsgerning, at det bliver noget af en anderledes måde at bruge annoncering på i fremtiden.